Сектор безпеки України

ЦДАКР: УКРАЇНІ ДОЦІЛЬНО ВЗЯТИ ПОВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА РЕАЛІЗАЦІЮ ПРОГРАМИ НАТО SALIS

Україна має всі можливості для самостійної реалізації програми НАТО SALIS (Strategic Airlift Interim Solution) без участі Росії. У Центрі досліджень армії, конверсії та роззброєння вважають, що Україні слід підписати з НАТО нову угоду в рамках програми SALIS, виключивши з неї російські компанії. В той час, коли Росія окупувала Крим та частину Донбасу і продовжує збройну агресію проти нашої держави, важко зрозуміти причини, через які Україна залишається партнером Росії і спільно виконує стратегічні авіаційні перевезення в інтересах НАТО.

В ЦДАКР нагадують, що термін дії трирічного контракту, підписаного Україною та Росією в рамках програми SALIS, збігає у грудні 2016 року і Україні варто використати цю ситуацію для витіснення російських компаній з проекту.

Програмою SALIS опікується NATO Support and Procurement Agency в інтересах 14 країн-членів НАТО та ЄС. Головним підрядником в рамках проекту є компанія Ruslan SALIS GmbH (ФРН), створена державною компанією «Авіалінії Антонова» (Україна) та російською компанією «Волга-Днепр».

За оцінкою ЦДАКР, українська компанія «Авіалінії Антонова» має достатню кількість літаків Ан-124-100, щоб самостійно задовольнити потреби НАТО в рамках SALIS. Більш того, Україна має унікальні переваги у порівнянні з російськими компаніями:

– «Антонов» має власне конструкторське бюро, яке володіє ексклюзивною ліцензією ІКАО, що дозволяє здійснювати сертифікацію льотної придатності, а також модернізувати та удосконалювати конфігурацію літаків Ан-124-100 «Руслан» та Ан-225 «Мрія».

– Українська компанія «Мотор Січ» є виробником двигунів для літаків Ан-124-100 та Ан-225 і володіє ексклюзивною ліцензією на продовження ресурсу цих двигунів.

– На сьогоднішній день, компанія «Авіалінії Антонова», на відміну від російської компанії «Волга-Днепр», може здійснювати польоти до всіх країн світу, включаючи Туреччину та Грузію.

– Українська компанія «Авіалінії Антонова» є більш передбачуваною та надійною, у порівнянні з російськими компаніями, враховуючи стратегічний курс України на європейську та євроатлантичну інтеграцію.

В цих умовах, ЦДАКР закликає уряд України негайно ініціювати процес підготовки нового контракту в рамках програми SALIS без участі Росії.