У липневому звіті «Переосмислення кібербезпеки за допомогою штучного інтелекту: новий рубіж в області цифрової безпеки» Дослідний інститут Capgemini (Великобританія, Лондон) опитав понад 850 високопоставлених фахівців із ІТ-безпеки у десяти країнах (Австралія, Франція, Німеччина, Індія, Італія, Нідерланди, Іспанія, Швеція, Великобританія та США) і семи секторах бізнесу (автомобільна промисловість, банківська сфера, споживання та збут, страхування, роздрібна торгівля, телекомунікації та комунальні послуги), – щоб зрозуміти, наскільки актуальні та надійні сьогодні технології AI для забезпечення комплексної безпеки організації.
Так, дві третини респондентів, включаючи керівників компаній, зазначили, що не змогли б ефективно реагувати або запобігати критичним загрозам без допомоги штучного інтелекту, і понад 60% опитаних вважають, що його необхідно використовувати з цією метою в принципі, так як результат повністю виправдовує очікування.
Одним із драйверів зростання популярності AI у сфері забезпечення надійної та безпечної роботи компанії є поширення і широка доступність різних пристроїв, програм і мереж для юзерів, які можуть вільно користуватися досягненнями в області IoT, 5G і діалогових інтерфейсів не лише у благих цілях. А тому організації стикаються з невідкладною необхідністю постійно нарощувати й покращувати свою кібербезпеку.
На жаль, сьогодні далеко не всі володіють системами AI для захисту від загроз у вигляді кібер-вторгнень. З усіх опитаних інститутом керівників компаній більше половини вважають, що просто людей-аналітиків в області кібербезпеки вже недостатньо для того, щоб бізнес відчував себе комфортно. Багато фахівців просто не справляються з такими завданнями, як виявлення й запобігання атак на великі масиви даних. Опитування Capgemini також виявило, що у 2018 році кожен п’ятий ІТ-респондент зіткнувся з порушенням кібербезпеки, і деяким подібні прецеденти коштували мільйони чи навіть десятки мільйонів доларів збитків.
Штучний інтелект на допомогу
Незважаючи на всі зрозумілі побоювання з приводу кібератак і постійно зростаючої винахідливості хакерів для підриву цілісності баз даних компаній, багато з них поки що просто не можуть собі дозволити комплексне впровадження технологій AI для боротьби з подібними випадками. У той же час, за даними Capgemini, майже дві третини з тих організацій, які вже впровадили такі технології, переконані, що саме AI не лише вирішив їх проблеми в цьому ключі, але й навіть знизив загальну вартість і ресурсовитратність на виявлення та реагування на порушення безпеки. При цьому три чверті опитаних підкреслили, що AI дозволив скоротити і сам час реагування на будь-яку ризикову ситуацію, а тому є вкрай вигідним і необхідним інструментом. Безпосередньо самі розробники інтелектуальних систем безпеки стверджують, що розумні алгоритми дозволять не просто підвищити точність виявлення порушень і прискорити цей процес, але й виявляти безпосередньо самих порушників.
Безумовно, на тлі такого успіху не дивно, що інвестиції в AI в області кібербезпеки ростуть із кожним днем. Так, більше половини опитаних Capgemini компаній спрогнозували, що бюджети, які виділяються на цю область, збільшаться майже на третину вже у 2020 році.
На думку експертів, оскільки аналітики в області кібербезпеки перевантажені й аж ніяк не завжди володіють швидкою реакцією на інформацію щодо проблеми, яка надходить, уже незабаром успішно протистояти загрозі стане ще складніше через масштабування технологій, а тому про впровадження та застосування штучного інтелекту з цією метою організації повинні думати вже сьогодні.
Хмарні сервіси як більш надійний спосіб зберігання даних
Хмара вже давно працює на стику найбільш значущих технологій, які домінують у середовищі управління даними, полегшуючи все: від розгортання великих даних до прогнозуючої аналітики, від додатків когнітивних обчислень до додатків граничних обчислень.
Gartner прогнозує, що світовий ринок публічних хмарних послуг у 2019 році перевищить 200 мільярдів доларів, так як хмара не лише зміцнює сервіс-орієнтовану архітектуру, а й перетворює методи управління даними на цілу сервіс-орієнтовану економіку.
Таким чином, коли дані мають вирішальне значення, а одне з ключових завдань – захистити їх, хмарні сервіси найкраще підходять для забезпечення як зберігання та обробки інформації, так і для її безпеки. Крім того, масштабованість хмарних сховищ якраз підходить для характерних додатків на базі штучного інтелекту та Інтернету речей, а доступність і можливість контролю даних у режимі реального часу допомагає максимально швидко запобігти будь-якій кібератаці.
Традиційною заслугою хмарної безпеки є її багаторівневий метод захисту, коли організації можуть забезпечувати постійне оновлення кожного з рівнів, передбачаючи ймовірність чергової можливої атаки. Дані найчастіше вдається максимально швидко зашифрувати й «приховати» ще до того, як на них встигнуть зробити замах.