Переважна більшість провідних експертів переконані, що на світ очікують найнеймовірніші звершення в області інновацій, і бізнес отримає нові унікальні можливості для розробок, впроваджень і зростання конкурентоспроможності у різних областях. Однак, в той же час, інноваційні продукти потребуватимуть великих зусиль і ресурсів для тестування, запуску й адаптації до бізнес-процесів. І, перш ніж чимало хто оцінить реальні можливості та переваги удосконаленого AI, доведеться як слід підготуватися.
Звідки черпати натхнення? Ми пропонуємо розглянути 25 передових стартапів і компаній, які змогли завчасно «зловити хвилю» й успішно поповнити ряди кращих виробників і користувачів інтелектуальних технологій.
- AIBrain
Компанія AIBrain, що базується у Каліфорнії, займається штучним інтелектом, розробляючи рішення у вигляді розумних додатків і програмного забезпечення для смартфонів і робототехніки. Найвідоміші продукти – AICoRE (агент AI), iRSP (програмна платформа для інтелектуальних роботів) і Futurable (майбутня гра на базі AI, у якій кожен персонаж управляється повністю автономним штучним інтелектом). Мета роботи компанії – розвиток AI, заснованого на людських навичках вирішення проблем, навчання і пам’яті. - Amazon
Гігант онлайн-торгівлі пропонує як споживчі, так і бізнес-орієнтовані продукти та послуги на базі AI. Amazon Echo з голосовим сервером Alexa, в свою чергу, є однією з кращих розробок в області інтелектуальних голосових помічників, що володіє унікальним функціоналом опцій. У компанії також є три основних сервіси для AWS: Lex (бізнес-версія Alexa), Polly (перетворює текст на мову) і Rekognition (сервіс розпізнавання зображень). - Anki
Anki прагне впроваджувати споживчу робототехніку у повсякденне життя за допомогою своїх продуктів Cozmo (робот) і Anki Overdrive (гоночна гра для автомобілів із треком). Cozmo – флагманський робот Anki, який був названий експертами одним із найбільш досконалих споживчих роботів на сьогоднішній день через його емоційні реакції. - Apple
Тільки за останні 2 роки Apple придбала 4 стартапи на базі AI, демонструючи домінуючу позицію в області своєї прихильності до розробок на основі штучного інтелекту. Одна з них стала основою для FaceID – унікальної системи безпеки розпізнавання осіб. Наразі основна частина роботи компанії зосереджена на вдосконаленні голосового помічника Siri, а також на створенні нового віртуального помічника Apple. - Banjo
Зібравши понад 100 млн. дол. інвестицій лише в минулому році, Banjo використовує штучний інтелект для моніторингу соціальних мереж і виявлення в реальному часі подій і ситуацій, що важливі для його партнерів. Стартап був розроблений після вибуху на Бостонському марафоні у 2013 році, – щоб компанії могли краще розуміти настрої та наміри різних верств суспільства за допомогою аналізу їх активності у соцмережах. - CloudMinds
CloudMinds розробляє так звану комплексну систему хмарного інтелекту (CI) під назвою Human Augmented Robotics Intelligence (HARI) для роботів. CI відрізняється від AI тим, що об’єднує машини з людьми, а не розглядає їх як окремі об’єкти. Це дозволяє роботу не просто управлятися людьми, але й повноправно взаємодіяти з ними. Ще один відомий продукт компанії – Mobile Intranet Cloud Services (MCS) – забезпечує інформаційну безпеку для віддаленого управління роботами. - Deepmind
Deepmind не є компанією-виробником технологій, але, тим не менш, визнана великим лідером у даній індустрії завдяки своїм численним цільовим дослідженням в області AI. Базуючись у Лондоні, компанія регулярно набирає у персонал прогресивних випускників Оксфорду та Кембриджу, які забезпечують найкращі результати в ході всіляких експериментів і аналізу специфіки інновацій. Дослідницькі роботи компанії широко читаються та цитуються в усьому світі. - Facebook
Facebook AI Research (FAIR) володіє чотирма лабораторіями штучного інтелекту по всьому світу, розробленими для кращого розуміння того, як люди спілкуються між собою. Нещодавно компанія також здійснила 4 нових придбання, пов’язаних з AI, останнім з яких став Ozlo. Він необхідний для того, щоб допомогти програмі Messenger створити більш досконалого віртуального помічника для користувачів. - Google
Google, безсумнівно, лідер в області штучного інтелекту. Лише за останні 4 роки компанія придбала 12 технологічних стартапів і при цьому продовжує інвестувати великі кошти у розвиток можливостей AI в різних галузях. Замість того, щоб продавати більше своїх товарів на ринку, зусилля Google у сфері AI спрямовані на поліпшення його можливостей і розкриття нових. Втім, при цьому у компанії є власний великий програмний проект у TensorFlow, а також власний проект Tensor AI Chip. - H2O
Цифрова платформа H2O використовує більш ніж 100 000 вчених даних у більш ніж 12 600 організаціях по всьому світу, тому заслужила звання «провідної у світі платформи глибокого навчання з відкритим вихідним кодом». Продукти компанії включають у себе платформу H2O; інтерфейс Deep Water, що об’єднує провідні інструменти глибокого навчання з відкритим вихідним кодом; інфраструктуру Sparkling Water, яка поєднує H2O і Spark; механізм Steam AI для розробників; платформу Driverless AI. У числі клієнтів компанії такі великі підприємства, як Capital One, Progressive Insurance, Transamerica, Comcast, Macy’s і Walgreens. - IBM
IBM є лідером в області штучного інтелекту з 1950-х років. У даний час зусилля компанії зосереджені на розробці IBM Watson, а також на технологіях когнітивних здібностей на базі AI і програмного забезпечення для систем «горизонтального масштабування» штучного інтелекту (призначені для надання глобальної хмарної аналітики та інтелектуальних послуг). Крім того, не так давно компанія додатково придбала 3 нових технологічних стартапи для розширення своїх можливостей. - iCarbonX
iCarbonX – китайський біотехнологічний стартап, що використовує штучний інтелект для персоналізованого аналізу стану здоров’я і прогнозування його показників. Розробники сформували альянс із 7 технологічними компаніями з усього світу, які спеціалізуються на зборі різних видів медичної інформації, і використовують алгоритми для аналізу геномних, фізіологічних і поведінкових даних з метою надання індивідуальних медичних консультацій. - Intel
Intel, окрім власних розробок, здійснила два великих придбання в області AI – Nervana і Movidius. Nervana є процесором глибокого навчання, а Movidius орієнтований на нейронні мережі в системах Windows. Також компанія Intel інвестувала у кілька технологічних стартапів і продовжує активно працювати над удосконаленням AI для пошукової системи Microsoft Bing через свої процесори Arria FPGA. - Iris AI
Iris AI допомагає вченим розбиратися в науковій роботі і дослідженнях, щоб знайти відповідну інформацію, і, в міру її використання, вчиться тому, як краще здійснювати пошук. З моменту запуску сервісу його послугами скористалися 120 000 чоловік, деякі стали постійними користувачами. Нещодавно був випущений Iris.ai 4.0 з додаванням інструменту Focus – інтелектуального механізму для уточнення і зіставлення списку літератури для наукових досліджень, що дозволяє виключити величезна кількість ручної праці. - Microsoft
У Microsoft різні поточні проекти в області AI, орієнтовані і безпосередньо на споживача, і на бізнес. З відомих – цифровий помічник Cortana, а також чат-бот Zo, які тепер доступні для смартфонів. А ще компанія пишається своїм хмарним сервісом Azure на базі універсального AI, який включає когнітивні та бот-сервіси, а також глибоке машинне навчання. - Next IT
Next IT – одна з перших компаній, що стала піонером у розробці та запуску чат-ботів, споживачами яких, стали, зокрема, Alaska Airlines і Amtrak. На сьогоднішній день технології істотно вдосконалили, і їх можливості на базі AI допомагають успішно вирішувати питання у різних галузях, включаючи охорону здоров’я та страхування. - Nvidia
Поява Nvidia в якості одного з лідерів в області AI трапилася чи не за одну ніч. Спочатку стартап просував свою мову програмування CUDA GPU протягом майже двох десятиліть. Але в один момент розробники вирішили, що їм потрібен штучний інтелект, який допоможе повністю змінити підхід до обробки графічних процесорів, і на його базі створили графічні процесори Nvidia. Сьогодні це рішення вважається одним із найбільш передових і застосовується, зокрема, в автомобілебудуванні та створенні автоматизованої виробничої техніки. - OpenAI
OpenAI – це щось схоже з джерелом із відкритим вихідним кодом. Платформу створила дослідницька фірма, яка прагне просувати і розвивати AI з метою принести глобальну користь людству від інновацій. Організація співпрацює в цьому напрямку з багатьма науковими установами та дослідниками, створюючи власні патенти й аналітичні вчення, відкриті для громадськості. - Salesforce
За останні два роки Salesforce придбала 3 AI-компанії і нещодавно анонсувала створення власної AI-служби – Salesforce Einstein. Їх остання ініціатива, у розробці якої взяли участь 175 дослідників даних, використовує машинне навчання з метою допомогти співробітникам різних галузей більш ефективно виконувати завдання за допомогою їх спрощення і прискорення. Окрема цифрова платформа Einstein дозволяє клієнтам створювати свої власні додатки для зручності користування. - SoundHound
SoundHound відомий своїм додатком Hound для ідентифікації музики, але у нього також є одна з найбільш передових і точних платформ для обробки природної мови й виконання всіх видів голосових запитів. У числі компаній, що користуються цим сервісом, Samsung, Nvidia, Sony Xperia, Yelp і Uber. - Twilio
Twilio – компанія, що надає послуги хмарної комунікаційної платформи (PaaS), яка дозволяє розробникам програмного забезпечення інтегрувати текстові повідомлення, телефонні дзвінки та відеодзвінки у додатки за допомогою різних API. Доступ до сервісів Twilio здійснюється через HTTP і оплачується в залежності від використання. - Twitter
Twitter вклав значні кошти в штучний інтелект. На сьогоднішній день компанія придбала 4 AI-стартапи. Одне з останніх придбань – Magic Pony за 150 мил. дол. Крім того, не так давно Twitter представив так звану алгоритмічну тимчасову шкалу, яка може ранжувати твіти за релевантністю замість звичайного зворотного хронологічного порядку. Компанія також впровадила AI, щоб рекомендувати певні твіти у хроніку користувачів. - ViSenze
Технологія штучного інтелекту ViSenze працює за принципом надання рекомендацій клієнтам при здійсненні покупок в Інтернеті, аналізуючи всі їхні запити, інтереси і продукти, які вони зберігають. ViSenze використовує алгоритми машинного навчання та комп’ютерного зору, що обробляють неймовірну кількість візуального контенту. Орієнтуючись на візуальне сприйняття, система знаходить відповідність для кожного елементу в Інтернеті, а потім пропонує фільтри для оцінки, подібності та доступності. - X.ai
X.ai – віртуальний помічник, призначений для дуже зайнятих користувачів. Він допомагає складати розклад справ і графік зустрічей. Програма також працює з логістичними питаннями та документообігом. Завдяки машинному навчанню й обробці природної мови, X.ai планує найкращий час і місце для проведення того чи іншого заходу, ґрунтуючись на пріоритетах у роботі і розкладі клієнта. - Zebra Medical Systems
Zebra Medical Systems – ізраїльська компанія, яка застосовує методи глибокого навчання в області радіології. За твердженням розробників, їх AI-платформа допомагає прогнозувати багато захворювань з точністю, яка перевершує людську, за рахунок можливості вивчати величезну бібліотеку медичних зображень і досліджень. Нещодавно компанія перенесла свої алгоритми до хмарного сервісу Google з метою допомогти йому масштабуватися, і тепер пропонує медичне сканування за 1 долар.