Як відомо, технології штучного інтелекту сьогодні корисно не лише застосовувати, але й вивчати з точки зору їх масштабування, специфіки впровадження у різних регіонах і сферах, а також у контексті особливостей їх впливу на бізнес у залежності від особливостей і культури кожної окремої держави. Насправді, дослідження щодо того, яким чином і де всі ці аспекти відображені, є не просто інформативними, але й вкрай корисними для розуміння певного стану речей в інноваційному середовищі й запозичення деякого досвіду. Розглянемо одне з них.
Особливості застосування AI в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні
У даному випадку особливу увагу експерти приділили Гонконгу (автономне місто у Китаї). В рамках спільного дослідження під назвою «Future Ready Business: Assessing Asia’s Growth Potential Through AI» компанії Microsoft і IDC Asia/Pacific опитали 1605 бізнес-лідерів і 1585 робітників на 15 ринках Азіатсько-Тихоокеанського регіону, в тому числі, безпосередньо 100 бізнес-лідерів і 101 робочого у Гонконзі.
У дослідженні оцінювалися шість аспектів, які мають вирішальне значення для забезпечення успіху державної програми впровадження й масштабування технологій штучного інтелекту, включаючи Big data, стратегії, інвестиції, культуру, інфраструктуру та загальні можливості.
З’ясувалося, що один тільки Гонконг випереджає весь Азіатсько-Тихоокеанський регіон з точки зору інвестицій та розвитку даних, але при цьому істотно відстає з точки зору культури. І на цьому аспекті експерти рекомендують зробити акцент, так як він може виявитися одним із найбільш істотних у разі реалізації комплексних проектів щодо інтеграції AI.
Так, значна частина керівників ділових кіл Гонконгу, а також більшість опитаних працівників підприємств різної сфери діяльності вважають, що культура впровадження інновацій, побудована більше на вивченні та запобіганні їх можливих ризиків, менш важлива, ніж сама культура їх використання на практиці незалежно від «побічних дій».
Дослідження також показало, що, хоча компанії готові інвестувати у людський капітал для розвитку навичок взаємодії зі штучним інтелектом, у більшості опитаних компаній не було конкретних стратегій на цей рахунок. 49% лише мали відповідні плани, але вони так і не були реалізовані до кінця, 24% – не мали їх взагалі, і тільки 3% такі плани розробили й реалізували. На тлі такої ситуації експерти вважають, що Гонконг ще не готовий до комплексного й «культурного» впровадження штучного інтелекту, так як для цього потрібно більше підготовки та вивчення його можливостей.
Менеджмент будь-якої організації повинен не просто зробити інтеграцію AI у бізнес-процеси основною частиною своєї стратегії, але й ретельно вивчити його підґрунтя та розвивати культуру гнучкості роботи з ним на максимально професійному рівні. Це вимагає інвестицій не лише у самі технології, але й у відповідні дослідження.
Опитування Microsoft і IDC Asia/Pacific також показало, що 74% опитаних респондентів погодилися з тим, що AI відіграє важливу роль у забезпеченні конкурентоспроможності їх організацій, а 40% організацій у Гонконзі вже його повноцінно використовують, очікуючи, що він збільшить їх конкурентоспроможність у 2,6 рази вже до 2021року.
5 основних бізнес-факторів, які здатний поліпшити AI
Згідно з дослідженням Microsoft і IDC Asia/Pacific, для більшості компаній різного рівня й спрямування діяльності, вони виявилися наступними:
- більш висока маржа (30% респондентів назвали її драйвером номер один);
- більш висока конкурентоспроможність (28%);
- прискорене зростання інновацій (13%);
- більш продуктивні співробітники (13%);
- просунута бізнес-аналітика (8%).
Тут варто відзначити, що у минулому році організації, які впровадили AI у зазначеному регіоні, побачили відчутні поліпшення по кожному з перерахованих пунктів у діапазоні від 13% до 14%. Надалі опитані прогнозують збільшення показників мінімум у 2,2 рази протягом трирічного періоду, до того ж основні ставки роблять на підвищення конкурентоспроможності та прогрес у бізнес-аналітиці.
В цілому ж очікується, що до 2021 року штучний інтелект дозволить підвищити рівень масштабування інновацій та продуктивності праці лише у Гонконзі більш ніж у два рази, так як вже сьогодні там чи не кожна друга компанія позиціонує себе як розробника унікального програмного забезпечення.
Втім, експерти нагадують, що для успішного впровадження та розвитку технологій AI недостатньо просто продукувати інновації – організації повинні на якісному рівні освоїти кращі у своїй сфері технології та максимально відточити їх для того, щоб інші могли користуватися ними без ризиків для себе.