Поиск по сайту:

Публикации экспертов

БРАЗИЛИЯ И УКРАИНА – «ВЗАИМОВЫГОДНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО»
За 18 лет сотрудничества Украине и Бразилии удалось достичь многого. Начиная с момента установления дипломатических отношений, 11 февраля 1992 года, страны заключили более 70 двусторонних нормативно-правовых документов, и еще целый перечень готов к подписанию. Из-за мирового кризиса в 2009 году объемы двусторонней торговли с Бразилией сократились более чем вдвое. Общий объем торговли упал с $1 млрд до $496 млн. Объем экспорта снизился в четыре раза – до $118 млн, а импорта – до $378 млн. Такие цифры были вызваны мировым финансовым кризисом. Однако по итогам первых 6 месяцев 2010 г. динамика двусторонней торговли стала выравниваться. Товарооборот за этот период составил $338,1 млн. Экспорт из Украины в Бразилию увеличился в 3,5 раза и составил $128,2 млн, импорт в Украину вырос на 37,6% и достиг $209,9 млн. Несмотря на большое расстояние между странами, сегодня есть все условия для плодотворного сотрудничества. Причем оно может касаться не только гражданской, но и военной сфер. После наблюдавшейся в последнее время стагнации, бразильский рынок вооружения стал демонстрировать серьезные перспективы. Эксперты прогнозируют, что в связи с нарастанием межгосударственных противоречий в регионе и конфликтами в соседних странах, способными дестабилизировать ситуацию в бассейне Амазонки, основное внимание бразильское правительство будет уделять закупке техники, необходимой для обеспечения безопасности. В этом направлении Украина может стать для Бразилии хорошим партнером. Сегодня Бразилия является наиболее мощным и самым влиятельным государством в регионе, активным игроком на международной арене.
Все публикации
Комментарии
28 января 2014 18:29

ВТЯГУВАННЯ АРМІЇ У ВНУТРІШНЬОПОЛІТИЧНИЙ КОНФЛІКТ Є НЕЛИГІТИМНИМ – ЕКСПЕРТИ ЦДАКР

28 січня в ЗМІ з посиланням на заяву екс-міністра оборони України Анатолія Гриценка була поширена інформація щодо наявного розпорядження про передачу до складу Внутрішніх військ МВС двох повітрянодесантних з’єднань ЗСУ.
Якщо ця інформація відповідає дійсності, то виконання такого наміру містить низку порушень нормативно-правових документів і буде нелегітимним.

По-перше, у військово-адміністративній сфері. Структура Сухопутних військ ЗСУ затверджена низкою документів оборонного планування найвищого рівня, які підписані особисто Президентом України, деякі з них ухвалені і підтримані Радою національної безпеки і оборони України. Тому навіть рішення Кабінету міністрів України змінювати структуру СВ ЗСУ без прямого дозволу Президента (його повноваження як Верховного Головнокомандувача прописані Конституцією) не буде законним.

По-друге, з огляду на воєнно-стратегічний аспект застосування ЗСУ, на ці з’єднання покладено виконання функцій, які визначені тими ж документами стратегічного рівня безпосередньо і лише для Збройних сил України (документами оборонного планування за відповідними сценаріями, пакетами з завданнями різних рівнів бойової готовності). Тому переведення повітрянодесантних з’єднань ЗСУ у підпорядкування іншому відомству не може бути законним.

По-третє, воєнно-політичний аспект складає найбільшу небезпеку для суспільства, для Української держави. А саме, згідно з чинним законодавством України, військо в ній має залишатися поза політикою, а передача під час внутрішньополітичної кризи та використання їх іншим відомств без оголошення надзвичайного стану в країні або без оголошення воєнного положення також є незаконним.

Такий крок в разі його реалізації є відверто провокаційним, може призвести до ескалації конфлікту, асиметричних заходів у відповідь з боку протестуючих, та, як наслідок до кровопролиття. Такий крок можна розглядати як намагання загасити полум’я бензином. Він означав би фактичний перехід конфлікту із передвоєнної фази протистояння до гарячої фази громадянської війни.

Наголошуємо, що підрозділи повітрянодесантних з’єднань ЗСУ мають на озброєнні засоби великої руйнівної сили, в тому числі, прямої вражаючої дії, та призначені для військових операцій проти озброєного супротивника. Застосування їх проти мирних неозброєних громадян суперечить людській моралі.

Крім того, перепідпорядкування повітрянодесантних з’єднань ЗСУ містить й суто юридичні колізії. Зокрема, контрактники укладали угоди з військовим відомством, тому накази керівництва Внутрішніх військ МВС були б для них нелегітимними.

Тому хочеться вірити, що здоровий глузд у влади України – в Парламенті, Адміністрації Президента України, в Кабінеті міністрів України – не дозволять запровадити нелегітимні дії Міноборони.